Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont
portalFormulare.ro
Portal actualizat la 4 August 2021

Fisa de post Consilier Contabil, clasa I, grad superior - Institutii Publice

valabil la 10 Mar 2021
Intrebare: Model fisa de post consilier contabil, clasa I, grad superior

Raspuns:
 
Consilier, clasa I, grad superior
I. Identificarea postului
 
1. Numele si prenumele titularului: ............
 
2.   Denumirea postului: Consilier
 
[Daca in organigrama denumirea postului difera de cea din COR, va trebui sa mentionati in fisa si denumirea din COR.]
 
3. Pozitia in COR / Cod: 331306
 
 [In cazul in care denumirea postului din firma dvs. nu se regaseste in COR, va trebui sa treceti codul din COR pentru denumirea cea mai apropiata din punct de vedere al sarcinilor si responsabilitatilor.]
 
4.   Departamentul / locatia: Contabilitate 
 
[Repartizarea se va face conform marimii, specificului si organigramei firmei.]
 
5. Nivelul postului: Executie
 
6. Relatii ierarhice (control, indrumare, posturi supervizate):
 
Se subordoneaza Sefului de departament
 
 [Pentru punctele 4, 5 si 6 se va tine cont de marimea, specificul si organigrama firmei.]
 
 
II. Descrierea postului
 
1. Scopul general al postului
 
Contabilul este persoana care isi desfasoara activitatea in compartimentul financiar-contabil al oricarei unitati publice sau private si acopera partial sau in totalitate activitatile acestuia.
 
 [In functie de marimea, specificul si organigrama firmei, scopul poate diferi. Scopul postului se va regasi detaliat in obiectul contractului definit in CIM semnat de parti.]
 
2. Competente personale:
 
 sa aiba insusiri de personalitate: seriozitate/responsabilitate, loialitate, hotarare, adaptabilitate, autocontrol, atitudine pozitiva, sa aiba calitati psihice necesare (spirit de observatie, rabdare, viteza de reactie, capacitate de orientare in spatiu, capacitate de comunicare etc.); 
 sa nu aiba antecedente penale
 sa fie apt din punct de vedere medical
 
3. Descrierea sarcinilor / atributiilor / activitatilor postului
 
Sarcinile de serviciu obligatorii, reprezentand 100% din norma de baza corespunzatoare unei parti de 100% din salariul de baza.
 este direct raspunzator de indeplinirea intocmai a atributiilor si prevederilor sarcinilor de serviciu stabilite in prezenta fisa 
 este direct raspunzator de pastrarea bunurilor materiale sau de alta natura pe care le are in gestiune; 
 
Atributii
 
• sa foloseasca timpul de munca exclusiv pentru indeplinirea sarcinilor de serviciu; in acest sens, nu se ocupa in timpul de munca de activitati care nu sunt cuprinse in atributiile si indatoririle sale ori nu sunt dispuse de sefi ierarhici
• sa ȋntocmeasca si sa completeze documentele primare si statele de plata si efectueaza plata salariilor
• sa se asigure ca gestioneaza si tine evidenta concediilor medicale
• sa verifice si sa raspunda de corectitudinea datelor din centralizatorul de salarii
• sa raspunda de emiterea corecta a declaratiei unice 112 si de transmiterea ei catre ANAF
• sa introduca si sa raspunda de evidenta cererilor de aderare, modificare, incetare si transfer la programul de pensii facultative, plata ajutoarelor banesti pentru evenimente speciale conform contractului colectiv de munca
• sa completeze registrele contabile
• sa ȋntocmeasca balanta de verificare, balanta, bilantul anual, inventarul societatii
• sa inregistreze modificarile de conturi bancare in programul de salarii si verifica lunar existenta conturilor bancare pentru toti salariatii
• sa actualizeze in programul de salarii datele persoanelor intretinute, tinand cont de data de sfarsit a deducerii personale si de documentele specifice conform prevederilor legale
• sa intocmeasca documentele de plata necesare pentru concediul de odihna, pensiile alimentare, popririle bancare sau financiare pe baza documentelor transmise de instante de judecata, ANAF, executori judecatoresti si le inregistreaza in programul de salarii
• sa completeze adeverinte solicitate de salariati
• sa intocmeasca angajamentele de plata si ordonantele de plata aferente salariilor
• sa pastreze confidentialitatea datelorsi informatiilor la care are acces prin exercitarea atributiilor
• sa colaboreze cu serviciul de asistenta sociala pentru evidenta persoanelor cu certificate de incadrare in grad de handicap 
• sa transmita fluturasii de salariu prin intermediul programului de salarizare
• sa transmita documentele specific 
• se asigura ca intocmeste situatii financiare si rapoarte la solicitarea Adunarii Generale a Asociatilor, a Administratorului / Directorului General, a Directorului Comercial sau a altor persoane abilitate
• se asigura ca urmareste permanent legislatia din domeniul financiar-contabil si asigura respectarea acesteia
• se asigura de cooperarea cu Consilierul Juridic al firmei cu privire la legislatia economica in vigoare
• se asigura ca elaboreaza bilantul contabil al firmei la sfarsitul fiecarui an financiar
• se asigura ca realizeaza contul de rezultate si al balantei
• se asigura ca elaboreaza tabloul de disponibilitati
• se asigura ca verifica pontajul lunar pentru personalul din subordine si-l transmite Departamentului Resurse Umane
• se asigura ca organizeaza acordarea concediului de odihna si a zilelor libere pentru personalul din subordine
• se asigura ca stabileste conform structurii organizatorice si a ROF sarcinile si responsabilitatile personalului din subordine, in baza fiselor de post
• se asigura ca exercita permanent sau temporar, prin delegarea competentelor, acele atributii specifice specialitatii sale, stabilite prin actul constitutiv al societatii sau prin organul decizional statutar (AGA, CA) in sarcina reprezentantului legal. 
• sa aiba capacitatea de organizare a locului de munca
• sa transmita raportul de informatii
• sa intretina si sa actualizeze baza de rapoarte
• sa arhiveze documentele specifice
• sa participe activ la rezolvarea sarcinilor echipei
• sa fie cinstit, loial si disciplinat, dand dovada in toate imprejurarile de o atitudine civilizata si corecta fata de toate persoanele cu care vine in contact; 
• sa respecte cu strictete regulile de protectie a muncii si P.S.I. din obiectivul unde desfasoara serviciul;
• sa acorde ajutor, atat cat este rational posibil, oricarui alt salariat, aflat intr-o situatie de pericol;
• sa-si insuseasca si sa respecte normele si instructiunile de protectie a muncii si masurile de aplicare a acestora; 
• sa aduca la cunostinta de indata administratorului accidentele de munca suferite de propria persoana sau de alti angajati; 
• sa coopereze cu persoanele cu atributii specifice in domeniul securitatii si sanatatii in munca, atat timp cat este necesar, pentru realizarea oricarei sarcini sau cerinte impuse de autoritate competenta pentru prevenirea accidentelor si bolilor profesionale; 
• sa refuze intemeiat executarea unei sarcini de munca daca aceasta ar pune in pericol de accidentare sau imbolnavire profesionala persoana sa sau a celorlalti colegi
• sa informeze de indata administratorul despre orice deficienta constatata sau eveniment petrecut;
• sa execute alte activitati in legatura cu indeplinirea sarcinilor de serviciu precizate de persoanele care au acest drept. 
 
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei, sarcinile/ atributiile/ activitatile, responsabilitatile postului pot diferi. 
Atentie! Raspunderea juridica generata de nerespectarea obligatiilor stabilite prin prezenta se va stabili in conformitate cu prevederile legislatiei in vigoare, precum si in baza procedurilor reglementate in Regulamentul Intern al firmei.]
 
4. Obligatii si Restrictii: 
 
 nu executa nici o sarcina suplimentara legata de activitatea sa decat daca ea vine de la persoanele autorizate si daca vine pe cale ierarhica si se incadreaza in prevederile legale; 
 sa asigure pastrarea secretului profesional privind activitatile ce se desfasoara in cadrul spatiului de lucru;
 este strict interzisa consumarea de bauturi alcoolice inainte de intrarea in serviciu sau pe timpul serviciului; 
 
5.Conditiile de lucru ale postului
 
a. Desfasurarea activitatii: la birou
 
Cazurile speciale sunt stabilite cu atentie in cadrul echipei de lucru;
 
Va fi raspunzator si utilizeaza:
Echipamente 
Baza de date
 
b. Conditii de formare profesionala
 
 Participa la sesiuni de formare si perfectionare.
 
 [Conditiile de la punctele a si b se decid la nivelul fiecarei firme, in functie de conditiile specifice si de posibilitati, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma.]
 
c. Delegare (inlocuitori, sarcini delegate)
 
• Doar in situatii de urgenta
 
[De obicei, fiecare firma stabileste si mentioneaza numele persoanei inlocuitoare, cu precizarea responsabilitatilor si a sarcinilor pe perioada delegarii.]
 
 
III. Specificatiile postului
 
1. Nivelul de studii – studii superioare economice 
Pregatire profesionala si experienta practica in domeniu.
 
[Nivelul de studii pentru fiecare post difera in functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma.]
 
2. Aptitudini si competente personale
 
- incredere in sine;
- gandire laterala
- atentie;
- ascultare activa
- indemanare;
- concentrare;
- punctualitate;
- capacitatea de a invata;
- limba straina;
- orientat catre client si realizarea sarcinilor, cu respectarea termenelor limita
- cunostinte bune de utilizare PC (Microsoft Office, aplicatii informatice specifice desfasurarii activitatii)
- dispusa intotdeauna sa-si imbogateasca bagajul de cunostinte
 
 [In functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma se pot solicita si alte competente.]
 
3. Program de lucru
 
Pentru un program normal de lucru, 8 ore/ zi.
 
Program: L-V: ............................, cu pauza de masa, 
                 S-D: ..................................................
 
 Data 
 
 
Numele si semnatura titularului postului,  Numele si semnatura superiorului ierarhic,
 
A P R O B A T

x