Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont
portalFormulare.ro
Portal actualizat la 28 Octombrie 2021

Ordinul ANAF nr. 758/2021. Schimbari legate de procedura si formularele privind verificarea situatiei fiscale personale

27 Mai 2021

Act normativ: Ordinul ANAF nr. 758/2021 pentru modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2.117/2018 privind aprobarea modelului si continutului formularelor si documentelor utilizate in activitatea de verificare a situatiei fiscale personale

Publicare: in Monitorul Oficial, Partea I nr. 519 din 19 mai 2021

Principalele prevederi

1. Avizul de verificare se intocmeste de catre echipa de inspectori fiscali, se avizeaza de seful serviciului coordonator al echipei de inspectori fiscali, se semneaza de catre conducatorul structurii cu atributii de verificare fiscala si se comunica persoanei fizice in conformitate cu prevederileart. 47din Legeanr. 207/2015privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.

2. Ordinul de serviciu se intocmeste de catre seful serviciului coordonator al echipei de inspectori fiscali si se aproba de catre conducatorul structurii cu atributii de verificare fiscala.

3. Concluziile intalnirii vor fi prezentate clar si concis, fara detalieri inutile. In cuprinsul minutei intocmite in scopul stabilirii situatiei fiscale reale se fac mentiuni privind documentele justificative prezentate de catre persoana fizica in cauza, clarificari, precum si notele explicative ale persoanei fizice in cauza. De asemenea, in minuta se fac mentiuni cu privire la comunicarea constatarilor partiale referitoare la elementele patrimoniale verificate pana la data incheierii minutei.

4. Procesul-verbal se intocmeste si in cazul in care contribuabilul/platitorul nu tine sau nu prezinta inspectorilor fiscali Registrul unic de control, precum si pentru consemnarea datei de incepere a inspectiei fiscale/verificarii situatiei fiscale personale si se inregistreaza la registratura contribuabilului/platitorului, dupa caz, precum si la registratura organului fiscal.

5. In conformitate cu prevederileart. 268si270din Legeanr. 207/2015privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, impotriva deciziei de impunere se poate face contestatie, care se depune, in termen de 45 de zile de la comunicare, la organul fiscal emitent, sub sanctiunea decaderii.

6. Decizia de incetare a procedurii de verificare a situatiei fiscale personale se intocmeste de echipa de inspectori fiscali, se avizeaza de seful serviciului coordonator al echipei de inspectori fiscali si se aproba de catre conducatorul structurii cu atributii de verificare fiscala.

Decizia de incetare a procedurii de verificare a situatiei fiscale personale se va intocmi in 3 exemplare, toate originale, din care:
-un exemplar pentru persoana verificata;
-un exemplar pentru organul fiscal care a efectuat verificarea situatiei fiscale personale;
-un exemplar pentru organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al persoanei verificate."

7. Decizia de impunere privind impozitul pe venit stabilit suplimentar in cadrul verificarii situatiei fiscale personale se intocmeste de catre echipa de inspectori fiscali, se avizeaza de seful serviciului coordonator al echipei de inspectori fiscali si se aproba de catre conducatorul structurii cu atributii de verificare fiscala.

8. Decizia de impunere privind impozitul pe venit stabilit suplimentar in cadrul verificarii situatiei fiscale personale se intocmeste in 3 exemplare, toate originale, din care:
-un exemplar pentru persoana verificata;
-un exemplar pentru organul fiscal care a efectuat verificarea situatiei fiscale personale;
-un exemplar pentru organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al persoanei verificate."

9. Formularul Decizie de reverificare se intocmeste in trei exemplare originale de echipa de inspectori fiscali, se avizeaza de seful serviciului coordonator al echipei de inspectori fiscali si se aproba de conducatorul structurii cu atributii de verificare fiscala, din care:
-exemplarul 1 se comunica persoanei verificate potrivit prevederilorart. 47din Legeanr. 207/2015privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare;
-exemplarul 2 va ramane la organul fiscal care efectueaza verificarea, exemplar care cuprinde si numele, prenumele si semnatura persoanelor care au intocmit formularul, precum si numele, prenumele si semnatura sefului serviciului care avizeaza formularul;
-exemplarul 3 va fi transmis organului fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al persoanei verificate."

Mai jos, va prezint modelul de instiintare pentru discutia finala:

ANEXA Nr. 1( Anexa nr. 14.a la Ordinul nr. 2.117/2018)

SIGLA ANAF/DGRFP
AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
DIRECTIA . . . . . . . . . .
Data . . . . . . . . . ./. . . . . . . . . ./. . . . . . . . . .
Nr. inregistrare . . . . . . . . . .

INSTIINTARE PENTRU DISCUTIA FINALA

Domnului/Doamnei: . . . . . . . . . ., CIF: . . . . . . . . . .,
Adresa: localitatea: . . . . . . . . . ., bd./str. . . . . . . . . . . nr. . . . . . . . . . ., bl. . . . . . . . . . ., sc. . . . . . . . . . ., et. . . . . . . . . . ., ap. . . . . . . . . . ., judetul/sectorul . . . . . . . . . ., cod postal . . . . . . . . . .

Stimate domn/doamna,

In vederea finalizarii verificarii situatiei fiscale personale, va instiintam ca la data de . . . . . . . . . ., ora . . . . . . . . . ., va avea loc discutia finala cu privire la constatarile si consecintele fiscale cuprinse in proiectul Raportului de verificare fiscala, pe care il anexam la prezenta instiintare.

In baza prevederilorart. 9si art. 145alin. (3)din Legeanr. 207/2015privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, aveti posibilitatea de a va exprima punctul de vedere cu privire la constatarile si consecintele fiscale cuprinse in proiectul Raportului de verificare fiscala, in scris, in termen de cel mult 5 zile lucratoare de la data prezentarii concluziilor, cu exceptia cazului in care baza de impozitare nu a suferit nicio modificare in urma verificarii.

In situatia in care doriti sa renuntati la discutia finala va rugam sa notificati, in scris, acest fapt organului fiscal anterior datei programate pentru discutia finala. In acest caz, data incheierii verificarii situatiei fiscale personale este data notificarii, potrivit prevederilor art. 130alin. (4)coroborat cu prevederileart. 147din Legeanr. 207/2015privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.

Prezentarea orala a concluziilor cu privire la constatarile din proiectul Raportului de verificare fiscala in cadrul discutiei finale poate avea loc fie prin prezentarea dumneavoastra la sediul nostru din . . . . . . . . . ., fie prin intermediul sistemelor electronice de comunicare la distanta care asigura conexiunea audiovideo, in functie de modalitatea aleasa de dumneavoastra.

In situatia in care veti opta pentru realizarea discutiei finale prin intermediul sistemelor electronice de comunicare la distanta, anterior datei programate se vor stabili detaliile tehnice ale intalnirii, de comun acord cu reprezentantul desemnat din cadrul organului fiscal.

Pentru solicitarea/comunicarea oricaror informatii in legatura cu aceasta solicitare, persoana desemnata care poate fi contactata este doamna/domnul . . . . . . . . . ., numar de telefon . . . . . . . . . ., adresa de e-mail . . . . . . . . . ., camera . . . . . . . . . . .

Daca pana la data de mai sus nu ati prezentat in scris notificarea privind renuntarea la discutia finala si nici nu ati dat curs niciuneia dintre optiuni cu privire la modalitatea de realizare a discutiei finale, va informam ca urmatorul termen stabilit pentru discutia finala este in data de . . . . . . . . . .

Va precizam ca, potrivit prevederilor in vigoare, audierea este considerata indeplinita in situatia in care refuzati explicit sau nu v-ati exercitat dreptul de participare la discutia finala, prin una dintre optiuni, la niciunul dintre termenele de mai sus stabilite pentru audiere.

Punctul dumneavoastra de vedere fata de constatarile si consecintele fiscale cuprinse in proiectul Raportului de verificare fiscala poate fi transmis prin mijloace electronice de comunicare la distanta (in situatia in care sunteti inrolat in SPV), prin e-mail la adresa . . . . . . . . . ., prin posta sau prin depunere la registratura organului fiscal din . . . . . . . . . . .


Inspectori fiscali,
. . . . . . . . . .
(numele, prenumele si semnatura)

Document care contine date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE)2016/679


x