Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont
portalFormulare.ro
Portal actualizat la 21 Iulie 2024
  • Testeaza gratuit!
  • Convinge-te de profesionalismul specialistilor.
    Testeaza acum cel mai eficient serviciu on-line de consultanta personalizata.
  •   « Iulie 2024 »  
    D L M M J V S
    15
    1011 12 13 
    14 1516 17 18 19 20 
    21 2223 24 2526 27 
    28 29 3031


Interconectare SEAP ANAF: Facilitarea Accesului la Certificatul de Atestare Fiscala

12 Mar 2024
Tags: seap

Autoritatea pentru Digitalizarea Romaniei (ADR) marcheaza un nou pas inainte prin implementarea unei facilitati esentiale pentru mediul de afaceri si administratia publica. Este vorba despre interconectarea Sistemului Electronic de Achizitii Publice (SEAP) cu sistemul informatic al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) o initiativa ce vizeaza optimizarea procesului de participare la licitatii publice prin accesul direct la Certificatul de Atestare Fiscala (CAF).

Conform declaratiilor lui Dragos Cristian Vlad, presedintele Autoritatii pentru Digitalizarea Romaniei, aceasta noua facilitate urmareste sa simplifice si sa eficientizeze modul in care operatorii economici participa la procedurile de licitatie organizate prin SEAP:

https://www.adr.gov.ro/interconectare-seap-anaf-patrimven-spv/

 ”Autoritatea pentru Digitalizarea Romaniei a finalizat si a dat in folosinta o noua facilitate destinata utilizatorilor persoane juridice care utilizeaza plaforma SEAP, e-licitatie.ro . Mai precis, operatorii economici care participa la licitatii pot obtine direct in platforma Certificatul de Atestare Fiscala, care de regula era obtinut prin Spatiul Privat Virtual (SPV), de la ANAF. ADR lucreaza in permanenta pentru a asigura interoperabilitatea intre sistemele deja existente ale administratiei centrale, iar implementarea acestei noi facilitati reprezinta un pas important in digitalizarea activitatii ANAF in raport cu operatorii economici.” 

Cum functioneaza interconectarea SEAP cu sistemul informatic al ANAF?

Inovatia consta in posibilitatea autoritatilor publice, care sunt si autoritati contractante in SEAP, de a solicita transmisia CAF-ului direct in SEAP pentru operatorii economici participanti la licitatii. Acest document este emis de ANAF prin Spatiul Privat Virtual (SPV) si va fi salvat automat in sectiunea "Dosarul companiei" a ofertantului in cadrul platformei SEAP. La incarcarea documentului, atat ofertantul cat si autoritatea contractanta sunt notificati, simplificand astfel comunicarea si procesul de verificare a conformitatii fiscale.

Beneficiile Interconectarii

Aceasta facilitare vine cu multiple avantaje atat pentru autoritatile contractante, cat si pentru operatorii economici, simplificand procesul de depunere si verificare a documentelor necesare in cadrul procedurilor de licitatie. Certificatul de Atestare Fiscala obtinut, este semnat electronic de catre  ANAF, garantand astfel autenticitatea sa.

”In acest context, documentul CAF primit in SEAP va putea fi cerut ofertantului la nivelul unei proceduri de atribuire de autoritatea contractanta prin intermediul sectiunii SOLICITARI DE CLARIFICARE/INTREBARI. Astfel, ofertantul, prin acesarea optiunii Raspunde la solicitare aferenta solicitarii de clarificare primite, pe langa optiunea clasica de incarcare a documentului suport din computer, va avea disponibila si o noua optiune +Dosarul companiei care odata accesata va deschide fereastra Documente care pot fi atasate din dosarul companiei. Prin aceasta modalitate, ofertantul poate atasa direct CAF la raspunsul la solicitare din dosarul companiei, CAF-ul fiind semnat cu semnatura electronica de ANAF si avand calitatea de document original”.

In concluzie, interconectarea SEAP cu ANAF reprezinta un exemplu concret de cum tehnologia poate facilita si imbunatati interactiunea dintre sectorul public si cel privat. Prin aceasta initiativa, Autoritatea pentru Digitalizarea Romaniei demonstreaza angajamentul continuu pentru digitalizarea serviciilor publice, contribuind semnificativ la simplificarea proceselor.

 

x